Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Dziś pomiędzy byłą Stacją Krępa Krajeńska, a moście na płocicznej zauważono ludzi pracujących na torowisku. Prócz sprzętu podręcznego który posiadali ze sobą stała także ciężarówka z zawieszeniem i kołami przystosowanymi do jazdy po torach. Chyba każdy wie o co chodzi...?
Wygląda na to że jakieś prace ruszyły...
Pozdrawiam
Wygląda na to że jakieś prace ruszyły...
Pozdrawiam
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Oby za miesiąc się nie okazało, że ktoś most ukradł ;)
A tak poważnie, to świetne wiadomości. Trzeba się wybrać na fotołowy :)
A tak poważnie, to świetne wiadomości. Trzeba się wybrać na fotołowy :)
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Witam serdecznie. Czytam to forum od dawna ale po raz pierwszy postanowiłem coś napisać. Mam proste (mam nadzieję) pytanie. Gdzie można dowiedzieć się czy w danym momencie z Piły do Wałcza i z powrotem będzie jechał szynobus czy autobus zastępczy? Mieszkam w okolicy Wałcza, sam jeżdżę pociągiem sporadycznie ale latem organizuję spływy kajakowe, na które wiele osób dociera właśnie pociągiem. Z autopsji oraz z tego co wyczytałem na tym szacownym forum wiem, że szynobus jeździ zazwyczaj planowo, natomiast komunikacja zastępcza to jeden wielki niewypał :(
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Narazie pociągi jeżdżą zgodnie z rozkładem i oby tak zostało.
Miejmy nadzieję że komunikacja zastępcza nie zagości na tej trasie...
Miejmy nadzieję że komunikacja zastępcza nie zagości na tej trasie...
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Tworzy się powolnym krokiem kronika linii 403 Piła - Ulikowo która w finale doprowadzić ma do stworzenia czegoś w rodzaju monografii przedstawiającej linię od czasów jej projektowania do obecnych (przyszłych). Prosi się zatem wszystkich którzy chcieliby i byliby w stanie pomóc; o wszelkie materiały, zdjęcia, plany, rysunki, dokumenty itp. dotyczące naszej linii i każdej stacji i miejscowości z nią związanej. Każda rzecz (pomoc) się przyda. Wszelkie prawa autorskie i kolekcjonerskie zostaną przy tym zachowane. Również kontakty do osób które są w posiadaniu cennych dla nas informacji i dokumentów.
Jeśli jesteście w stanie pomóc to proszę o kontakt. Z góry serdecznie dziękujemy.
Pozdrawiam
Robert Nowicki
epmi@wp.pl
gg: 2335975
Jeśli jesteście w stanie pomóc to proszę o kontakt. Z góry serdecznie dziękujemy.
Pozdrawiam
Robert Nowicki
epmi@wp.pl
gg: 2335975
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Dzisiejsi goście w Wałczu.
W maju planowane są w Wałczu pociągi towarowe z kruszywem dla Pol Drogu które mają być obsługiwane przez CTL Logistics. Dokładnego terminu jeszcze nie ma. Kto może niech dowiaduje się w Pile. Jak będę więcej wiedział to napisze.
pozdrawiam
W maju planowane są w Wałczu pociągi towarowe z kruszywem dla Pol Drogu które mają być obsługiwane przez CTL Logistics. Dokładnego terminu jeszcze nie ma. Kto może niech dowiaduje się w Pile. Jak będę więcej wiedział to napisze.
pozdrawiam
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Słyszałem Iru że mieliście dzisiaj tam w Kaliszu całkiem sporą frekwencję? :D
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Tak - południowym kursem z Kalisz Pomorski Miasto jechało ok 30 osób. Nie wiem jak dalej - na "dużej stacji" ale na pewno dosiadło się kilka osób.Dziwi mnie to - czasem wsiada 30 osób a czasem 2,3...
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Taka ciekawostka:
Odpowiedź ministra transportu i gospodarki morskiej na zapytanie nr 1797 w sprawie likwidacji kursu pociągów relacji Wałcz-Piła.
Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytania pani poseł Zofii Wilczyńskiej w sprawie likwidacji kursu pociągu relacji Wałcz-Piła i Piła-Stargard Szczeciński oraz w sprawie zapowiedzi zakazu zatrzymywania się pociągów pośpiesznych na stacji kolejowej Grzmiąca, na podstawie informacji Zarządu PKP, uprzejmie wyjaśniam:
Rozważając ograniczenia przewozów pasażerskich lub ich całkowite zawieszenie, przedsiębiorstwo PKP kieruje się poniższymi kryteriami:
1) stopień pokrycia kosztów przychodami w okresie co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku o zawieszenie przewozów - poniżej 20%,
2) dobowy potok pasażerów na linii lub odcinku - średnio poniżej 25% w stosunku do 100% miejsc inwentarzowych eksploatowanego taboru przy kursowaniu minimum 4 pociągów,
3) istnienie infrastruktury drogowej oraz zbiorowego transportu samochodowego (równoległy do linii kolejowej przebieg dróg z prowadzoną komunikacją samochodową),
4) niska prędkość handlowa na linii lub odcinku - poniżej 30 km/godz.
W obecnym rozkładzie jazdy pociągów na odcinku Piła-Stargard Szczeciński-Piła odwołano jedną parę pociągów. Odwołanie nastąpiło z powodu niskiego wskaźnika pokrycia kosztów uruchomienia pociągów przychodami, kształtującego się dla obu pociągów poniżej 20%.
Zgodnie z przyjętymi kryteriami, uwzględnianymi przy zawieszaniu przewozów pasażerskich, pociągi takie, jako nieefektywne, kwalifikują się do odwołania.
Z dniem 14 lutego br. odwołano kursowanie pociągu nr 213 relacji Piła-Stargard Szczeciński (odjazd z Piły godz. 6.57 - przyjazd do Wałcza godz. 7.42, przyjazd do Stargardu Szczecińskiego godz. 10.52) i pociągu nr 214 relacji Stargard Szczeciński-Piła (odjazd ze Stargardu Szczecińskiego 8.15, przyjazd do Piły godz. 12.10). Na omawianym odcinku pozostały trzy pary pociągów w relacji Piła-Stargard Szczeciński-Piła oraz jedna para pociągów w relacji Piła-Wałcz-Piła. Pociągi te zapewniają mieszkańcom Wałcza przyjazd do Piły w godzinach rannych (6.27) i powrót z Piły w godzinach popołudniowych (14.24 i 15.28). W obecnych realiach ekonomiczno-technicznych jest to rozkład jazdy optymalny.
Odcinek Piła-Stargard Szczeciński-Piła charakteryzuje się większymi, odcinkowymi potokami podróżnych jedynie pomiędzy Piłą a Wałczem oraz Rzeczem Pomorskim a Stargardem Szczecińskim. Dlatego też nowy rozkład jazdy dostosowano do głównych potoków podróżnych.
W rozkładzie jazdy 2000/2001, który wejdzie w życie z dniem 28 maja br., największa grupa podróżnych, która dojeżdża do pracy i szkół w aglomeracji szczecińskiej od stacji Kalisz Pomorski i Rzecz Pomorski, będzie miała zapewnione ranne i popołudniowe skomunikowanie w Stargardzie Szczecińskim z pociągami jadącymi do i ze Szczecina. Pociąg z Kalisza Pomorskiego przyjeżdżający do Stargardu Szczecińskiego o godzinie 5.51 skomunikowany jest z pociągiem nr 131 relacji Stargard Szczeciński-Szczecin odjeżdżającym o godzinie 6.15, natomiast pociąg nr 216 odjeżdża ze Stargardu Szczecińskiego o godzinie 15.46 w kierunku Wałcza po skomunikowaniu z pociągiem nr 9520 relacji Szczecin-Koszalin (Stargard Szczeciński przyjazd godz. 15.35) i pociągiem nr 118 Szczecin-Stargard Szczeciński (przyjazd godz. 15.42). Podróżni z Wałcza w nowym rozkładzie jazdy będą mieli dwa ranne dowozy do Piły o godzinie 6.19 i 7.03 oraz dwa popołudniowe odjazdy z Piły o godzinie 14.45 i 15.26.
Z poważaniem
Minister
Tadeusz Syryjczyk
Warszawa, dnia 11 kwietnia 2000 r.
Odpowiedź ministra transportu i gospodarki morskiej na zapytanie nr 1797 w sprawie likwidacji kursu pociągów relacji Wałcz-Piła.
Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytania pani poseł Zofii Wilczyńskiej w sprawie likwidacji kursu pociągu relacji Wałcz-Piła i Piła-Stargard Szczeciński oraz w sprawie zapowiedzi zakazu zatrzymywania się pociągów pośpiesznych na stacji kolejowej Grzmiąca, na podstawie informacji Zarządu PKP, uprzejmie wyjaśniam:
Rozważając ograniczenia przewozów pasażerskich lub ich całkowite zawieszenie, przedsiębiorstwo PKP kieruje się poniższymi kryteriami:
1) stopień pokrycia kosztów przychodami w okresie co najmniej 6 miesięcy przed złożeniem wniosku o zawieszenie przewozów - poniżej 20%,
2) dobowy potok pasażerów na linii lub odcinku - średnio poniżej 25% w stosunku do 100% miejsc inwentarzowych eksploatowanego taboru przy kursowaniu minimum 4 pociągów,
3) istnienie infrastruktury drogowej oraz zbiorowego transportu samochodowego (równoległy do linii kolejowej przebieg dróg z prowadzoną komunikacją samochodową),
4) niska prędkość handlowa na linii lub odcinku - poniżej 30 km/godz.
W obecnym rozkładzie jazdy pociągów na odcinku Piła-Stargard Szczeciński-Piła odwołano jedną parę pociągów. Odwołanie nastąpiło z powodu niskiego wskaźnika pokrycia kosztów uruchomienia pociągów przychodami, kształtującego się dla obu pociągów poniżej 20%.
Zgodnie z przyjętymi kryteriami, uwzględnianymi przy zawieszaniu przewozów pasażerskich, pociągi takie, jako nieefektywne, kwalifikują się do odwołania.
Z dniem 14 lutego br. odwołano kursowanie pociągu nr 213 relacji Piła-Stargard Szczeciński (odjazd z Piły godz. 6.57 - przyjazd do Wałcza godz. 7.42, przyjazd do Stargardu Szczecińskiego godz. 10.52) i pociągu nr 214 relacji Stargard Szczeciński-Piła (odjazd ze Stargardu Szczecińskiego 8.15, przyjazd do Piły godz. 12.10). Na omawianym odcinku pozostały trzy pary pociągów w relacji Piła-Stargard Szczeciński-Piła oraz jedna para pociągów w relacji Piła-Wałcz-Piła. Pociągi te zapewniają mieszkańcom Wałcza przyjazd do Piły w godzinach rannych (6.27) i powrót z Piły w godzinach popołudniowych (14.24 i 15.28). W obecnych realiach ekonomiczno-technicznych jest to rozkład jazdy optymalny.
Odcinek Piła-Stargard Szczeciński-Piła charakteryzuje się większymi, odcinkowymi potokami podróżnych jedynie pomiędzy Piłą a Wałczem oraz Rzeczem Pomorskim a Stargardem Szczecińskim. Dlatego też nowy rozkład jazdy dostosowano do głównych potoków podróżnych.
W rozkładzie jazdy 2000/2001, który wejdzie w życie z dniem 28 maja br., największa grupa podróżnych, która dojeżdża do pracy i szkół w aglomeracji szczecińskiej od stacji Kalisz Pomorski i Rzecz Pomorski, będzie miała zapewnione ranne i popołudniowe skomunikowanie w Stargardzie Szczecińskim z pociągami jadącymi do i ze Szczecina. Pociąg z Kalisza Pomorskiego przyjeżdżający do Stargardu Szczecińskiego o godzinie 5.51 skomunikowany jest z pociągiem nr 131 relacji Stargard Szczeciński-Szczecin odjeżdżającym o godzinie 6.15, natomiast pociąg nr 216 odjeżdża ze Stargardu Szczecińskiego o godzinie 15.46 w kierunku Wałcza po skomunikowaniu z pociągiem nr 9520 relacji Szczecin-Koszalin (Stargard Szczeciński przyjazd godz. 15.35) i pociągiem nr 118 Szczecin-Stargard Szczeciński (przyjazd godz. 15.42). Podróżni z Wałcza w nowym rozkładzie jazdy będą mieli dwa ranne dowozy do Piły o godzinie 6.19 i 7.03 oraz dwa popołudniowe odjazdy z Piły o godzinie 14.45 i 15.26.
Z poważaniem
Minister
Tadeusz Syryjczyk
Warszawa, dnia 11 kwietnia 2000 r.
-
- PRZYJACIEL
- Posty: 2009
- Rejestracja: 14 maja 2006, 17:32
- Lokalizacja: Piła
- Podziękowano: 2 razy
- Kontakt:
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Witam.
Przepraszam, że zbocze z tematu, ale przyznam, że nie wiem który z kolejowych wątków lepiej nawiązuje do Wałcza. :)
Ale do rzeczy.
Dostałem maila od miłośnika kolei z Krakowa odwiedzającego nasze forum. Ma rodzinę w Wałczu stąd sentyment do tego miejsca i do tutejszej kolei. Nie byłem na tyle kompetentny by móc mu odpowiedzieć w kwestii Wałcza. Proszę zatem o pomoc forumowiczów. Oto treść maila.
"chciałem zapytać czy obecnie istnieją jakieś plany ratunkowe dla linii wychodzących z Wałcza do Wierzchowa i Krzyża oraz z Piły do Czarnkowa.
Według moich informacji obecnie tam nie ma żadnego ruchu, nawet drezynowego."
Co do Czarnkowa mogę mu odpowiedzieć. Co do reszty to jestem zdany na mieszkańców Wałcza. :)
Przepraszam, że zbocze z tematu, ale przyznam, że nie wiem który z kolejowych wątków lepiej nawiązuje do Wałcza. :)
Ale do rzeczy.
Dostałem maila od miłośnika kolei z Krakowa odwiedzającego nasze forum. Ma rodzinę w Wałczu stąd sentyment do tego miejsca i do tutejszej kolei. Nie byłem na tyle kompetentny by móc mu odpowiedzieć w kwestii Wałcza. Proszę zatem o pomoc forumowiczów. Oto treść maila.
"chciałem zapytać czy obecnie istnieją jakieś plany ratunkowe dla linii wychodzących z Wałcza do Wierzchowa i Krzyża oraz z Piły do Czarnkowa.
Według moich informacji obecnie tam nie ma żadnego ruchu, nawet drezynowego."
Co do Czarnkowa mogę mu odpowiedzieć. Co do reszty to jestem zdany na mieszkańców Wałcza. :)
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Niekoniecznie na mieszkańców :P
Wałcz - Człopa - rozebrany, linia Wałcz - Krzyż czynna jedynie na niewielkim odcinku Krzyż - Huta Szklana.
Jeśli chodzi o Wałcz Raduń - Wierzchowo, to linia jest nieczynna, chociaż bywa sporadycznie używana (a przynajmniej była w zeszłym roku) przez transporty wojskowe.
Pozdrawiam
Wałcz - Człopa - rozebrany, linia Wałcz - Krzyż czynna jedynie na niewielkim odcinku Krzyż - Huta Szklana.
Jeśli chodzi o Wałcz Raduń - Wierzchowo, to linia jest nieczynna, chociaż bywa sporadycznie używana (a przynajmniej była w zeszłym roku) przez transporty wojskowe.
Pozdrawiam
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Nt Czarnkowa i Krzyża odpowiedź już masz.
Jeśli chodzi o linie Wałcz Raduń Wierzchowo to linia jest nieczynna, od kilku lat widnieje w statusie linii do rozbiórki. W tej chwili jest praktycznie przejezdna w 100 %. W Wałczu na wysokości zakładu produkcji pasz Paszutil 2 km linii tor jest rozebrany na odcinku kilkunastu metrów, kilkaset metrów dalej tor na moście na rzece Piławie do połowy podmyty. Pozostała część z tego co mi wiadomo jest przejezdna i w nie najgorszym stanie.
Jeśli chodzi o linie Wałcz Raduń Wierzchowo to linia jest nieczynna, od kilku lat widnieje w statusie linii do rozbiórki. W tej chwili jest praktycznie przejezdna w 100 %. W Wałczu na wysokości zakładu produkcji pasz Paszutil 2 km linii tor jest rozebrany na odcinku kilkunastu metrów, kilkaset metrów dalej tor na moście na rzece Piławie do połowy podmyty. Pozostała część z tego co mi wiadomo jest przejezdna i w nie najgorszym stanie.
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Witam.
Dowiedziałem się że firma która wygrała przetarg - Pni Stargard może nie wywiązać się z umowy z powodu braku pieniędzy na "remont" linii.
Ponieważ umowy zostały podpisane, a częśc pieniędzy przekazała UE to umowa musi zostać dotrzymana, ale w naszym kraju to różnie bywa...
Co za tym idzie to wiadomo, chyba w najlepszym przypadku może to spowodować opóźnienia w rozpoczęciu prac nie wspominając o ich zakończeniu...
Tak po za tym - dziś wieczorem z Piły do Wałcza przyjechało ponad 25 osób, do Piły o 19:19 odjechało ok 10.
foto: SA 132 001 pomiędzy Wałeczem a Dobinem Wał.
Dowiedziałem się że firma która wygrała przetarg - Pni Stargard może nie wywiązać się z umowy z powodu braku pieniędzy na "remont" linii.
Ponieważ umowy zostały podpisane, a częśc pieniędzy przekazała UE to umowa musi zostać dotrzymana, ale w naszym kraju to różnie bywa...
Co za tym idzie to wiadomo, chyba w najlepszym przypadku może to spowodować opóźnienia w rozpoczęciu prac nie wspominając o ich zakończeniu...
Tak po za tym - dziś wieczorem z Piły do Wałcza przyjechało ponad 25 osób, do Piły o 19:19 odjechało ok 10.
foto: SA 132 001 pomiędzy Wałeczem a Dobinem Wał.
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
EREN pisze:dalej tor na moście na rzece Piławie do połowy podmyty
Na rzece PIŁAWCE ;) W praktyce to naprawdę spora różnica :) Ale fakt faktem - most coraz bardziej podmywa :/
Co do przetargu, to najwyżej będą opóźnienia i kara dla wykonawcy - względnie nowy przetarg. Jestem optymistą i myślę, że będzie ok :) W 2012 Intercity w Wałczu stanie ;)
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Odświeżając temat: być może na Wałcz - Piła niedługo to będzie jezdźiło :
Szynobus sprowadzony z Holandii - wyremontowany w Poznaniu.
Szynobus sprowadzony z Holandii - wyremontowany w Poznaniu.
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Na razie będą kursowały gdzie indziej:
"Od przyszłego tygodnia DH2 będzie obsługiwać połączenie Tczew - Chojnice, a pojazd DH1 - trasę Chojnice - Szczecinek - powiedział RK rzecznik Przewozów Regionalnych, Piotr Olszewski"
Spotkałem je wczoraj w Złotowie w drodze do Chojnic. Niestety fotki tylko z komórki, bo nie zdążyłem nic więcej wypakować:
"Od przyszłego tygodnia DH2 będzie obsługiwać połączenie Tczew - Chojnice, a pojazd DH1 - trasę Chojnice - Szczecinek - powiedział RK rzecznik Przewozów Regionalnych, Piotr Olszewski"
Spotkałem je wczoraj w Złotowie w drodze do Chojnic. Niestety fotki tylko z komórki, bo nie zdążyłem nic więcej wypakować:
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Ten artykuł równiez powstał przy moim współudziale... :lol:
Zachodniopomorskie szynobusy z klimatyzacją i monitoringiem. Ruszyły testy zamówionych wagonów
Źródło: gs24.pl
Jeden z dziewięciu nowoczesnych szynobusów, które zostały zamówione w styczniu przez Urząd Marszałkowski w Szczecinie, przechodzi testy na trasie z Bydgoszczy do Żmigrodu. Pierwsze 219 M "Atribo” przyjadą do nas już we wrześniu.
(Fot. PESA Bydgoszcz)
Testowany szynobus przejdzie również próby na zachodniopomorskich torach. Wezmą w nich udział maszyniści i mechanicy z Kołobrzegu. Jak poinformował producent, wszystko w celu sprawdzenia poprawności współdziałania wszystkich typów występujących na Pomorzu Zachodnim urządzeń kolejowych z pociągiem.
Wiadomo już, że nowe szynobusy będą obsługiwać trasy kolejowe na szlakach: Szczecin – Goleniów - Kołobrzeg, Szczecin – Stargard – Szczecinek i dalej do Chojnic oraz Stargard – Wałcz (po wyremontowaniu torów). Gospodarzem szynobusów będą Przewozy Regionalne.
Producent zapewnia, że spalinowy trójczłonowy zespół trakcyjny 219 M "Atribo” jest już sprawdzony i z powodzeniem spisuje się na rynku włoskim. Rozwija prędkość eksploatacyjną do 120 km/h, zabiera 157 pasażerów na miejscach siedzących i 160 na miejscach stojących.
Nasze szynobusy będą wyposażone m.in. w system informacji audiowizualnej, dzięki któremu podróżni będą na informowani o rozkładzie jazdy pociągu, jego lokalizacji oraz najbliższych stacjach i prędkości pociągu. Wnętrza wagonów zostaną wyposażone w klimatyzację. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie system zewnętrznego i wewnętrznego monitoringu oraz system diagnostyki pokładowej pojazdów, którego zadaniem jest monitorowanie pracy najważniejszych podzespołów, a także wykrywanie i eliminacja sytuacji stwarzających zagrożenie pożarowe. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę zarówno w warunkach upalnego lata jak i przy temperaturach ujemnych.
To nie wszystkie zalety zachodniopomorskich autobusów szynowych. W części wielofunkcyjnej pojazd dostosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich oraz osób z dużym bagażem. Posiada też kabinę sanitarną przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Wartość kontraktu to blisko 150 mln zł brutto.
Zakup szyno busów był możliwy dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego. Województwo dostanie ponad 75 mln zł dofinansowania. Dostawy maszyn rozpoczną się we wrześniu br., a zakończą w maju 2012 roku.
Gk.24
Zachodniopomorskie szynobusy z klimatyzacją i monitoringiem. Ruszyły testy zamówionych wagonów
Źródło: gs24.pl
Jeden z dziewięciu nowoczesnych szynobusów, które zostały zamówione w styczniu przez Urząd Marszałkowski w Szczecinie, przechodzi testy na trasie z Bydgoszczy do Żmigrodu. Pierwsze 219 M "Atribo” przyjadą do nas już we wrześniu.
(Fot. PESA Bydgoszcz)
Testowany szynobus przejdzie również próby na zachodniopomorskich torach. Wezmą w nich udział maszyniści i mechanicy z Kołobrzegu. Jak poinformował producent, wszystko w celu sprawdzenia poprawności współdziałania wszystkich typów występujących na Pomorzu Zachodnim urządzeń kolejowych z pociągiem.
Wiadomo już, że nowe szynobusy będą obsługiwać trasy kolejowe na szlakach: Szczecin – Goleniów - Kołobrzeg, Szczecin – Stargard – Szczecinek i dalej do Chojnic oraz Stargard – Wałcz (po wyremontowaniu torów). Gospodarzem szynobusów będą Przewozy Regionalne.
Producent zapewnia, że spalinowy trójczłonowy zespół trakcyjny 219 M "Atribo” jest już sprawdzony i z powodzeniem spisuje się na rynku włoskim. Rozwija prędkość eksploatacyjną do 120 km/h, zabiera 157 pasażerów na miejscach siedzących i 160 na miejscach stojących.
Nasze szynobusy będą wyposażone m.in. w system informacji audiowizualnej, dzięki któremu podróżni będą na informowani o rozkładzie jazdy pociągu, jego lokalizacji oraz najbliższych stacjach i prędkości pociągu. Wnętrza wagonów zostaną wyposażone w klimatyzację. Nad bezpieczeństwem podróżnych czuwać będzie system zewnętrznego i wewnętrznego monitoringu oraz system diagnostyki pokładowej pojazdów, którego zadaniem jest monitorowanie pracy najważniejszych podzespołów, a także wykrywanie i eliminacja sytuacji stwarzających zagrożenie pożarowe. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę zarówno w warunkach upalnego lata jak i przy temperaturach ujemnych.
To nie wszystkie zalety zachodniopomorskich autobusów szynowych. W części wielofunkcyjnej pojazd dostosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich oraz osób z dużym bagażem. Posiada też kabinę sanitarną przystosowaną dla osób niepełnosprawnych.
Wartość kontraktu to blisko 150 mln zł brutto.
Zakup szyno busów był możliwy dzięki pieniądzom z Regionalnego Programu Operacyjnego. Województwo dostanie ponad 75 mln zł dofinansowania. Dostawy maszyn rozpoczną się we wrześniu br., a zakończą w maju 2012 roku.
Gk.24
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
A tymczasem na szlaku w Kaliszu pracownicy PLK z planami, w Wałczu jakies pomiary na Raduniu, no i również w Wałczu drezyna rozpylająca na torowisku w stronę Tuczna środki niszczące roślinność... :) Czyżby nieskromnie, pomalutku coś się ruszało?
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
W Wałczu malowanie infrastruktury przejazdowej na głównych drogach za i przed dworcem Głównym.
Poniżej podaję kilka stron w których znaleść możemy zdjęcia z naszej linii...
http://www.st43.pl/4galery/search.php?s ... ds=D29-403
http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki ... ds=D29-403
www.bahn-in-pommern.de
www.ostbahninfo.de
http://www.galeria.stargardzkakolej.pl/ ... ch=D29-403
Wczorajszy z Piły planowo o 16:47 przyjechał opóźniony o 15 minut. Przywiózł 13 osób, zabrał 6.
Poniżej podaję kilka stron w których znaleść możemy zdjęcia z naszej linii...
http://www.st43.pl/4galery/search.php?s ... ds=D29-403
http://mareczek.szczecin.pl/ciekawostki ... ds=D29-403
www.bahn-in-pommern.de
www.ostbahninfo.de
http://www.galeria.stargardzkakolej.pl/ ... ch=D29-403
Wczorajszy z Piły planowo o 16:47 przyjechał opóźniony o 15 minut. Przywiózł 13 osób, zabrał 6.
Re: Linia kolejowa Piła-Wałcz-Kalisz Pom.-Ulikowo
Dzisiaj gdzieś ok 5 km za Kaliszem Pomorskim w stronę Wałcza spotkałem na torach geodetów pracujących dla PNI. Mówili , ze od ok. miesiąca wędrują od Wałcza i robią pomiary. Powiedzieli , ze mosty są w fatalnym stanie, bali się na nie wejsc...W tym roku PNI zrobi tylko projekt - prace ruszą w przyszłym roku...
Utwórz konto lub zaloguj się, aby dołączyć do dyskusji..
Musisz być zarejestrowanym użytkownikiem, aby móc opublikować odpowiedź.
Utwórz konto
Zarejestruj się, aby dołączyć do Nas!
Zarejestrowani użytkownicy, mają dużo więcej przywilejów, związanych z użytkowaniem forum.
Rejestracja i korzystanie z forum jest całkowicie bezpłatne.